NOVOTNÝ, Petr. Hledání teorie učení pro pracoviště (In search of the theory of workplace learning). In ICOLLE 2010 : Sborník z mezinárodní vědecké konference. Brno: Mendelova univerzita, 2010, p. 191-197. ISBN 978-80-7302-154-2. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Hledání teorie učení pro pracoviště |
Name in Czech | Hledání teorie učení pro pracoviště |
Name (in English) | In search of the theory of workplace learning |
Authors | NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Brno, ICOLLE 2010 : Sborník z mezinárodní vědecké konference, p. 191-197, 7 pp. 2010. |
Publisher | Mendelova univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/10:00048837 |
Organization unit | Faculty of Arts |
ISBN | 978-80-7302-154-2 |
Keywords (in Czech) | učení pro pracoviště;teorie;andragogika. |
Keywords in English | workplace learning;theory;adult education |
Tags | RIV-OK |
Changed by | Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 1/3/2011 16:22. |
Abstract |
---|
Příspěvek prezentuje teoretickou analýzu tématu "učení pro pracoviště". K vyjasnění konceptu učení pro pracoviště je třeba zodpovědět teoretické otázky, především tu nejzásadnější: Existuje teorie učení pro pracoviště? Nebo - s přihlédnutím k multiparadigmatickému charakteru sociálních věd a v jejich rámci i věd pedagogických - lépe řečeno s užitím plurálu: Existují teorie učení pro pracoviště? Jde o teorii pedagogickou/andragogickou? Pojmenování teorie nebo teorií učení pro pracoviště, zvláště pedagogické/andragogické je cílem příspěvku. |
Abstract (in English) |
---|
The paper presents the reader with theoretical analysis on the topic of workplace learning. To clarify the concept of workplace learning consistently, theoretical questions of workplace learning need to be resolved, for example one fundamental question needs to be asked and answered: Is there an existing theory of workplace learning? Or - regarding the multi-paradigmatical nature of the social sciences and within these the educational sciences - even better said by using the plural: Are there theories of workplace learning? And does workplace learning have its pedagogical/andragogic theory? Naming the theory or theories of workplace learning, especially the pedagogic/andragogic is the aim of this paper. |
Links | |
---|---|
GAP407/10/1197, research and development project | Name: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole |
Investor: Czech Science Foundation, Processes of Organizational Learning and their Leadership and Management in Schools |
PrintDisplayed: 8/10/2024 05:18