DOSEDLA, Martin. Příprava učitelů technických předmětů na tvorbu multimediálních výukových opor využitelných v oblasti volby povolání na ZŠ praktických. (Preparation of teachers of technical subjects for the creation of multimedia educational supports available in the choice of profession at the primary school.). In Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010, 3 pp. ISBN 978-80-7435-014-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Příprava učitelů technických předmětů na tvorbu multimediálních výukových opor využitelných v oblasti volby povolání na ZŠ praktických.
Name in Czech Příprava učitelů technických předmětů na tvorbu multimediálních výukových opor využitelných v oblasti volby povolání na ZŠ praktických.
Name (in English) Preparation of teachers of technical subjects for the creation of multimedia educational supports available in the choice of profession at the primary school.
Authors DOSEDLA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Hradec Králové, Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů, 3 pp. 2010.
Publisher Gaudeamus
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00044788
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7435-014-6
ISSN 1214-0554
Keywords (in Czech) volba povolání; multimédia; technické předměty
Keywords in English choice of occupation; multimedia; technical subjects
Changed by Changed by: Ing. Martin Dosedla, Ph.D., učo 66046. Changed: 7/2/2011 19:39.
Abstract
Příspěvek předkládá dílčí výsledky výzkumu v oblasti volby povolání na ZŠ praktických, kdy ke specifikům daného prostředí mohou být využívány multimediální výukové opory. Výzkumem jsme zjistili, že žáci těchto škol potřebují vyšší motivaci k učení a jejich informovanost o technických profesích, řemeslech a učebních oborech vhodných pro ně není dobrá. Použitím vhodných interaktivních multimediálních opor můžeme dosáhnout lepší výsledků. Studenti katedry technické a informační výchovy si v inovovaných předmětech osvojují znalosti nutné pro tvorbu multimediálních opor vhodných do této oblasti a seznamují se s technologiemi k jejich vývoji. Takto mohou jako budoucí učitelé kvalifikovaněji vytvářet výukové materiály.
Abstract (in English)
Paper focuses on research at the field choice of occupation of pupils at primary practical schools using multimedia study supports and preparation of students of technical education and information science for practical application of modern educational methods. By research we found that students of these schools need more motivation to learn and their awareness of the technical professions, trades and apprenticeships appropriate for them is not good.
PrintDisplayed: 29/9/2024 08:37