D 2010

Příprava učitelů technických předmětů na tvorbu multimediálních výukových opor využitelných v oblasti volby povolání na ZŠ praktických.

DOSEDLA, Martin

Basic information

Original name

Příprava učitelů technických předmětů na tvorbu multimediálních výukových opor využitelných v oblasti volby povolání na ZŠ praktických.

Name in Czech

Příprava učitelů technických předmětů na tvorbu multimediálních výukových opor využitelných v oblasti volby povolání na ZŠ praktických.

Name (in English)

Preparation of teachers of technical subjects for the creation of multimedia educational supports available in the choice of profession at the primary school.

Authors

DOSEDLA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Hradec Králové, Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů, 3 pp. 2010

Publisher

Gaudeamus

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00044788

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7435-014-6

ISSN

Keywords (in Czech)

volba povolání; multimédia; technické předměty

Keywords in English

choice of occupation; multimedia; technical subjects
Změněno: 7/2/2011 19:39, Ing. Martin Dosedla, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek předkládá dílčí výsledky výzkumu v oblasti volby povolání na ZŠ praktických, kdy ke specifikům daného prostředí mohou být využívány multimediální výukové opory. Výzkumem jsme zjistili, že žáci těchto škol potřebují vyšší motivaci k učení a jejich informovanost o technických profesích, řemeslech a učebních oborech vhodných pro ně není dobrá. Použitím vhodných interaktivních multimediálních opor můžeme dosáhnout lepší výsledků. Studenti katedry technické a informační výchovy si v inovovaných předmětech osvojují znalosti nutné pro tvorbu multimediálních opor vhodných do této oblasti a seznamují se s technologiemi k jejich vývoji. Takto mohou jako budoucí učitelé kvalifikovaněji vytvářet výukové materiály.

In English

Paper focuses on research at the field choice of occupation of pupils at primary practical schools using multimedia study supports and preparation of students of technical education and information science for practical application of modern educational methods. By research we found that students of these schools need more motivation to learn and their awareness of the technical professions, trades and apprenticeships appropriate for them is not good.
Displayed: 28/10/2024 20:30