HRBÁČEK, Jiří. Efektivita využití MyIMLE při reedukaci žáků se speciálními potřebami (MyIMLE utilization efficiency in reeducation of pupils with special needs). In Inklusivní vzdělávání v primární škole, Vzdělávání žálů se speciálními vzdělávacími potřebami, sborním z konference s mezinárodní účastí. první. Brno 2010: Paido, Brno 2010, 2010, 9 pp. ISBN 978-80-7315-199-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Efektivita využití MyIMLE při reedukaci žáků se speciálními potřebami
Name (in English) MyIMLE utilization efficiency in reeducation of pupils with special needs
Authors HRBÁČEK, Jiří.
Edition první. Brno 2010, Inklusivní vzdělávání v primární škole, Vzdělávání žálů se speciálními vzdělávacími potřebami, sborním z konference s mezinárodní účastí, 9 pp. 2010.
Publisher Paido, Brno 2010
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-199-7
Keywords (in Czech) MyIMLE;interaktivní opory propojené s reálnými systémy;reedukace;Flash animace
Keywords in English MyIMLE;interactive support connected to real systems;reeducation;Flash animations
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 28/4/2011 10:09.
Abstract
Reedukace žáků se speciálními potřebami je prováděna mnoha způsoby za použití různých nástrojů a prostředků. Pro tyto účely je často využíván speciální drahý hardware se speciálním softwarem. Na naší katedře vyvíjíme interaktivní multimediální výukový systém, který umožňuje propojení Flash animací s reálnými systémy. Hardware pro tento systém je levný a lze jej často vyrobit i vlastními silami. Software je vytvářen ve Flash a mohou jej tedy snadno vytvářet kreativní uživatelé sami. Propojení multimediálních interaktivních animací s externími systémy může zvýšit motivaci žáka k procvičování potřebných činností a tím zlepšit výsledný efekt. Příspěvek je přípravnou částí výzkumu prováděného v rámci výzkumného záměru.
Abstract (in English)
Reeducation of pupils with special needs is realized by many ways and using various tools. For these purposes special software connected to PC is used. At our department, a new interactive multimedia system, which makes possible to connect Flash animations with various systems, is being developed. The hardware for this system is cheap and it is even possible for skilled users to create this hardware. The users can also create their own software in Flash. The connection of interactive multimedia animations with external systems can motivate a pupil to practice necessary activities. The paper is part of the preparatory research conducted within the research purpose.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 19/7/2024 17:51