C 2010

Opening Stages of Basis School Headteachers´ Professional Careers

POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK

Základní údaje

Originální název

Opening Stages of Basis School Headteachers´ Professional Careers

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Antwerpen (Belgium), Ways to professionalise school leadership in times of turbulence and complexity, od s. 39-56, 18 s. ENIRDELM, 2010

Nakladatel

Garant Publishers & Paul Mahieu

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Belgie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00048852

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-90-441-2680-8

Klíčová slova česky

ředitel;profesní dráha;životní dráha;kariéra;škola;řízení školy

Klíčová slova anglicky

headteacher;professional path;career;life path;school;school management

Štítky

RIV-OK

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2017 11:16, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ

V originále

This text treats the opening phases of the execution of the headteacher function: becoming a headteacher. Some typical stages of headteacher career are presented, specifically the decision-making about the career change (to become a hearteacher), the assumption of headteachership, and the adaptation to the new professional role. Based on a qualitative research, important life events in the beginnings of headteachers' professional careers are outlined. Narrative approach in the form of the comprehensive method of life story was chosen as the framework design for data collection and interpretation. The retrospective view makes it possible to grasp the interaction between the image of important life events and the vertical shifts in the hitherto career. Also, the text supports the hypothesis that apart from shaping the prospective development of the headteachers' professional career, such stages significantly affect school management, too.

Česky

Kapitola rozpracovává počáteční fáze výkonu ředitelské funkce: vstup do pozice ředitele. Jsou prezentovány některá typická stádia dráhy ředitele, obzvláště rozhodování o kariéře ředitele (stát se ředitelem), převzetí funkce a adaptace na novou profesní roli. Významné životní události spojené s počátkem výkonu funkce ředitele jsou popsány prostřednictvím narativního výzkumného přístupu. Retrospektiva umožňuje odhalit interakci mezi významnými životními událostmi a kariérou. Text také podporuje hypotézu, že v různých fázích ředitelské dráhy se proměňuje tak způsob řízení školy.

Návaznosti

GA406/07/0845, projekt VaV
Název: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
Investor: Grantová agentura ČR, Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
Zobrazeno: 3. 11. 2024 10:08