JŮVA, Vladimír and Bohumíra LAZAROVÁ. Mezigenerační pomoc učitelů (Intergenerational support of teachers). In Kam směřuje současný pedagogický výzkum? 1st ed. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2010, p. 14-15. ISBN 978-80-7372-626-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mezigenerační pomoc učitelů
Name in Czech Mezigenerační pomoc učitelů
Name (in English) Intergenerational support of teachers
Authors JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Liberec, Kam směřuje současný pedagogický výzkum? p. 14-15, 2010.
Publisher Technická univerzita v Liberci
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14510/10:00065882
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-7372-626-3
Keywords (in Czech) učitelé senioři; mladí učitelé; mezigenerační pomoc ve škole
Keywords in English senior teachers; junior teachers; intergenerational support in school
Tags rivok
Changed by Changed by: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc., učo 1058. Changed: 21/5/2013 14:27.
Abstract
Příspěvek přibližuje vybrané aspekty mezigenerační pomoci učitelů na základních školách. První část textu se věnuje některým teoretickým přístupům k problematice postavení učitelů v pozdní fázi kariéry ve školách a k očekávaným aspektům jejich pomoci mladším kolegům i celé škole. Druhá část textu prezentuje vybraná data z výzkumného šetření, které se mj. zaměřilo na problematiku pomoci starším učitelům a na vzájemnou mezigenerační pomoc učitelů ve škole.
Abstract (in English)
Intergenerational support of teachers. Paper describes some aspects of intergenerational support teachers in secondary schools. The first part deals with certain theoretical approaches to the issue of the status of teachers in the late stage of their careers in schools and projected aspects of their help younger colleagues and the whole school. The second part presents selected data from the research, which focused on issues including supporting senior teachers, and mutual assistance between generations of teachers in school.
Links
GA406/08/0176, research and development projectName: Učitelé v pozdní fázi kariéry
Investor: Czech Science Foundation, Teachers in the late phase of their career
PrintDisplayed: 20/6/2024 08:52