Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{900533, author = {Najvarová, Veronika}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, keywords = {reading strategies; reading skills; reading comprehension; qualitative approach}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Čtenářské strategie žáků prvního stupně základní školy}, volume = {20}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 900533 AU - Najvarová, Veronika PY - 2010 TI - Čtenářské strategie žáků prvního stupně základní školy JF - Pedagogická orientace VL - 20 IS - 3 SP - 49-66 EP - 49-66 PB - Konvoj SN - 12114669 KW - reading strategies KW - reading skills KW - reading comprehension KW - qualitative approach N2 - Studie uvádí čtenáře do problematiky porozumění čtenému textu jako aktivní činnosti jedince, kterou bychom mohli popsat jako interakci autora a recipienta. Využívání různých technik a strategií umožňuje a usnadňuje porozumění čtenému. Studie je rozčleněna do tří částí. V první části jsme se pokusili definovat kategorie čtenářská strategie a čtenářská dovednost a najít mezi nimi vztah. Ve druhé části studie představujeme klasifikace čtenářských strategií, které jsme rozčlenili podle různých aspektů. Třetí část studie přináší výsledky výzkumu čtenářských strategií žáků 1. stupně ZŠ, který byl uskutečněn v pátých třídách na vybraných základních školách v Brně ve školním roce 2005/6. Výsledky naznačují, jaké způsoby práce s texty učitelé od žáků vyžadovali, a jaké čtenářské strategie žáci na konci prvního stupně používali. ER -
NAJVAROVÁ, Veronika. Čtenářské strategie žáků prvního stupně základní školy (Reading Strategies of Primary School Pupils in the Czech Republic). \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Konvoj, 2010, vol.~20, No~3, p.~49-66. ISSN~1211-4669.
|