Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{900538, author = {Konečná, Věra and Neusar, Aleš and Sokoliová, Michaela and Macek, Petr}, article_number = {4}, keywords = {identity; commitment; strength of commitment; amount of exploration; GIDS}, language = {cze}, issn = {0009-062X}, journal = {Československá psychologie}, title = {Možnosti zkoumání formování identity v adolescenci: česká adaptace metody GIDS}, url = {http://cspsych.psu.cas.cz/result.php?from=674&to=674}, volume = {54}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 900538 AU - Konečná, Věra - Neusar, Aleš - Sokoliová, Michaela - Macek, Petr PY - 2010 TI - Možnosti zkoumání formování identity v adolescenci: česká adaptace metody GIDS JF - Československá psychologie VL - 54 IS - 4 SP - 391-406 EP - 391-406 PB - Psychologický ústav Akademie věd SN - 0009062X KW - identity KW - commitment KW - strength of commitment KW - amount of exploration KW - GIDS UR - http://cspsych.psu.cas.cz/result.php?from=674&to=674 L2 - http://cspsych.psu.cas.cz/result.php?from=674&to=674 N2 - Sdělení představuje adaptaci metody GIDS, Groningen Identity Development Scale, H. Bosmy (1985) aplikované v rámci výzkumu 17 letých respondentů longitudinální studie ELSPAC. Jedním z cílů je stanovení závazků, které si mladý člověk formuje v oblastech: škola/volný čas/budoucí profese, přátelské/partnerské vztahy, život/svět/společnost a rodiče. Pro každou oblast je GIDS administrována ve třech krocích: rozhovor, formulace závazku, dotazník. Prostřednictvím dotazníku se zjišťuje síla závazku a míra explorace. Výroky byly kategorizované z hlediska důvěryhodnosti (sugesce tazatelkou, dodržení pravidel) a typu (subjektivní důležitost, osobní zaangažovanost, stabilita, zodpovědnost). Velikost souboru byla pro psychometrické analýzy dotazníku (N = 1200) a pro kategorizace výroků (N = 124). Výsledky potvrzují existenci dvou relativně na sobě nezávislých škál: síly závazku, která v sobě zahrnuje také jeho stabilitu, a množství explorace, představující prozkoumávání oblasti, které se výrok týká. ER -
KONEČNÁ, Věra, Aleš NEUSAR, Michaela SOKOLIOVÁ a Petr MACEK. Možnosti zkoumání formování identity v adolescenci: česká adaptace metody GIDS. \textit{Československá psychologie}. Psychologický ústav Akademie věd, 2010, roč.~54, č.~4, s.~391-406. ISSN~0009-062X.
|