Detailed Information on Publication Record
2010
Mobbing jako negativní fenomén v prostředí školy a jeho právní opora pro obranu i prevenci
ČECH, Tomáš and Lucie OBROVSKÁBasic information
Original name
Mobbing jako negativní fenomén v prostředí školy a jeho právní opora pro obranu i prevenci
Name in Czech
Mobbing jako negativní fenomén v prostředí školy a jeho právní opora pro obranu i prevenci
Name (in English)
Mobbing as a negative phenomenon in the school environment and support for his legal defense and prevention
Authors
ČECH, Tomáš and Lucie OBROVSKÁ
Edition
Prevence, Praha, ZIvot bez závislostí, o.s. 2010, 1214-8717
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Škola; školní klima; mezilidské vztahy; mobbing; bossing; zkušenosti; výskyt; diskriminace; obtěžování; antidiskriminační zákon; pracovní právo; obrana; prevence
Keywords in English
School; social climate of a school; interpersonal relationships; mobbin; bossing; experience; discrimination; harassment; anti discrimination law; labor law; intervention; prevention
Změněno: 8/1/2011 20:37, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
V originále
Příspěvek analyzuje mobbing jako negativní sociální fenomén zasahující do prostředí školy. Odráží výsledky rozsáhlého výzkumného šetření v českých základních školách zaměřeného na mapování tohoto nežádoucího fenoménu, ale také na možné důsledky jeho výskytu na interpersonální vztahy mezi pedagogy a klima školy. Klíčovou součástí textu je vazba na právní pohled na výskyt mobbing s nástinem možností řešení a předcházení.
In English
The paper analyzes mobbing as a negative social phenomenon affecting the school environment. It reflects the results of extensive research investigations in the Czech primary schools aimed at mapping this undesirable phenomenon, but also the possible consequences of its presence on the interpersonal relationships between teachers and school climate. A key part of the text is a the legal relief towards incidence mobbing with an outline of possible solutions and prevention.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|