D
2010
Business travel in the Czech Republic: Conferences and trade faires - geographical analysis
ŠAUER, Martin, Andrea HOLEŠINSKÁ and Jiří VYSTOUPIL
Basic information
Original name
Business travel in the Czech Republic: Conferences and trade faires - geographical analysis
Name in Czech
Obchodní cesty v České republice: Kongresy a veletrhy - geografická analýza
Edition
Wrocław, Conditions of the foreign tourism development in Central and Eastern Europe, Volume 11: Conditions, state and development perspectives of business tourism, p. 287-295, 9 pp. 2010
Publisher
University of Wrocław, Institute of Geography and Regional Development, Department of Regional and Tourism Geography
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/10:00040900
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech)
obchodní cesty; obchodní cestovní ruchu v České republice; kongresový cestovní ruch; veletržní cestovní ruch
Keywords in English
leisure travel; business travel; business tourism in the Czech Republic; conference tourism; trade fair tourism
V originále
Thanks to the stable political situation, the relatively good economic maturity, high cultural-histrical potential and good access to the Czech Republic has excellent conditions for business tourism development, however, this potential is not fully exploited. The cause is to be found in the growing competition from abroad on one side, on the other side also in the structure and quality of the offer of conference capacities. This contribution therefore deals with the position of the Czech Republic in the international business travel and conduct geographic analysis of spatially functional links to theis phenomenon. An important part of this paper is assessing the significance of municipalities as a congress centre.
In Czech
Díky stabilní politické situaci, relativně dobré ekonomické vyspělosti, vysokému kulturně-historickému potenciálu a dobrému přístupu má Česká republika vynikající podmínky pro rozvoj obchodního cestovního ruchu, avšak tento potenciál není zcela prozkoumán. Příčiny lze najít jak na straně rostoucí konkurence zahraničí, tak na straně struktury a kvality nabízených konferenčních kapacit. Tento příspěvek se proto zabývá postavením České republiky v mezinárodním obchodním cestovním ruchu a uvádí prostorově-funkční analýzu tohoto fenoménu. Důležitou částí příspěvku je hodnocení významu obcí coby kongresových center.
Links
WB-08-04, research and development project | Name: Návrh nové rajonizace cestovního ruchu ČR | Investor: Ministry for Regional Development of the CR, The New Tourism Regionalization in the Czech Republic Draft |
|
Displayed: 19/11/2024 17:26