ŠAUER, Martin, Andrea HOLEŠINSKÁ a Jiří VYSTOUPIL. Business travel in the Czech Republic: Conferences and trade faires - geographical analysis. In Conditions of the foreign tourism development in Central and Eastern Europe, Volume 11: Conditions, state and development perspectives of business tourism. Wrocław: University of Wrocław, Institute of Geography and Regional Development, Department of Regional and Tourism Geography, 2010, s. 287-295. ISBN 978-83-928193-9-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Business travel in the Czech Republic: Conferences and trade faires - geographical analysis
Název česky Obchodní cesty v České republice: Kongresy a veletrhy - geografická analýza
Autoři ŠAUER, Martin (203 Česká republika, domácí), Andrea HOLEŠINSKÁ (203 Česká republika, domácí) a Jiří VYSTOUPIL (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Wrocław, Conditions of the foreign tourism development in Central and Eastern Europe, Volume 11: Conditions, state and development perspectives of business tourism, od s. 287-295, 9 s. 2010.
Nakladatel University of Wrocław, Institute of Geography and Regional Development, Department of Regional and Tourism Geography
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/10:00040900
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-83-928193-9-4
Klíčová slova česky obchodní cesty; obchodní cestovní ruchu v České republice; kongresový cestovní ruch; veletržní cestovní ruch
Klíčová slova anglicky leisure travel; business travel; business tourism in the Czech Republic; conference tourism; trade fair tourism
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Martin Šauer, Ph.D., učo 11092. Změněno: 10. 3. 2011 16:18.
Anotace
Thanks to the stable political situation, the relatively good economic maturity, high cultural-histrical potential and good access to the Czech Republic has excellent conditions for business tourism development, however, this potential is not fully exploited. The cause is to be found in the growing competition from abroad on one side, on the other side also in the structure and quality of the offer of conference capacities. This contribution therefore deals with the position of the Czech Republic in the international business travel and conduct geographic analysis of spatially functional links to theis phenomenon. An important part of this paper is assessing the significance of municipalities as a congress centre.
Anotace česky
Díky stabilní politické situaci, relativně dobré ekonomické vyspělosti, vysokému kulturně-historickému potenciálu a dobrému přístupu má Česká republika vynikající podmínky pro rozvoj obchodního cestovního ruchu, avšak tento potenciál není zcela prozkoumán. Příčiny lze najít jak na straně rostoucí konkurence zahraničí, tak na straně struktury a kvality nabízených konferenčních kapacit. Tento příspěvek se proto zabývá postavením České republiky v mezinárodním obchodním cestovním ruchu a uvádí prostorově-funkční analýzu tohoto fenoménu. Důležitou částí příspěvku je hodnocení významu obcí coby kongresových center.
Návaznosti
WB-08-04, projekt VaVNázev: Návrh nové rajonizace cestovního ruchu ČR
Investor: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Návrh nové rajonizace cestovního ruchu ČR
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 17:24