C 2010

Learning Environments in the Context of the Schools Needs

FUCHS, Eduard and Helena BINTEROVÁ

Basic information

Original name

Learning Environments in the Context of the Schools Needs

Name in Czech

Výukové prosředí v kontextu školských potřeb

Authors

FUCHS, Eduard and Helena BINTEROVÁ

Edition

Augsburg, Mathematics Education with Technology - Experiences in Europe, p. 141-154, 14 pp. Mathematics Education with Technology. sv. 1, 2010

Publisher

University of Augsburg

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Science

ISBN

978-3-00-032628-8

Keywords (in Czech)

matematika výukové prostředí

Keywords in English

mathematics learning environments

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 19/10/2010 12:00, doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.

Abstract

V originále

A relatively short time ago, we could hardly imagine the depths of the changes which today's information society is experiencing now. These changes are influencing various areas of our lives and they are also influencing very significantly the education system. For the institutions which are engaged in education, these changes brought, amongst other things, the necessity to define teacher standards and graduate profiles. Future teachers must, during their university education, get new competences, which would reflect the require-ments of society which are oriented to the use of information tech-nologies. One of these competences is the skill of creating modern education environments for both elementary school pupils and secondary school students. We will try to describe how we create this skill having long experience with the education of future teachers. We will present some environments which were created and developed by our students, who are future teachers of mathematics.

In Czech

Před relativně krátkou dobou si bylo jen obtížně možné představit hloubku změn, jimiž prochází současná informační společnost. Budoucí učitel musí během svého univerzitního studia získávat nové kompetence, které odrážejí potřeby společnosti výrazně orientované na využití informačních technologií. Jednou z takových kompetencí je dovednost vytvářet moderní výuková prostředí pro žáky základních i středních škol. V této kapitole popisujeme, jak takovou dovednost vytváříme. Představíme některá prostředí navržená a rozvíjená našimi studenty, budoucími učiteli matematiky.