NAJVAR, Petr and Veronika NAJVAROVÁ. English or Czech? Investigation Into the Classroom Language of Czech Lower-Secondary Teachers of English and Their Students. In ECER 2010. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name English or Czech? Investigation Into the Classroom Language of Czech Lower-Secondary Teachers of English and Their Students
Name in Czech Anglicky nebo česky? Zkoumání jazykových promluv na 2. stupni ZŠ
Authors NAJVAR, Petr and Veronika NAJVAROVÁ.
Edition ECER 2010, 2010.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Finland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) vyučovací jazyk, vyučování, učení, videostudie
Keywords in English classroom language, teaching, learning, video study
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 20/10/2010 10:13.
Abstract
The contribution introduces the results of mother and target language usage in teaching English as a foreign language at the lower-secondary schools. The analysis was carried out as part of the CPV Video Study of English.
Abstract (in Czech)
V příspěvku jsou představeny výsledky analýzy používání mateřského a cílového jazyka ve vyučování angličtiny na 2. stupni základních škol. Analýza byla zpracována v návaznosti na projekt CPV videostudie anglického jazyka.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 9/10/2024 18:14