B 2010

Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou.

OPATŘILOVÁ, Dagmar

Basic information

Original name

Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou.

Name in Czech

Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou.

Name (in English)

Educational Intervention in Early and Pre-school Age in Persons with Cerebral Palsy.

Edition

2., přepracované a rozšířené. Brno, 150 pp. 2010

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5266-6

Keywords (in Czech)

Mozková obrna; hrubá motorika; jemná motorika; grafomotrika; kresba; diagnostika; pedagogická intervence; stimulace

Keywords in English

Cerebral palsy; gross motor skills; fine motor skills; graph-motor skills; drawing; assessment; educational intervention; stimulation

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 18/1/2013 07:35, doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace se zabývá problematikou diagnózy mozková obrna se zaměřením na oblast motoriky. Vymezujeme základní pojmy týkající se dané problematiky, pozornost je věnována specifickým zvláštnostem u jedinců s MO, speciálně pedagogické diagnostice a intervenci se zaměřením na jemnou a hrubou motoriku.Publikace je určena pro studenty oboru somatopedie, zvláště pak pro zájemce o povinně volitelný předmět Reedukace DMO.

In English

The publication focuses on the topic of cerebral palsy assessment, particularly on the area of motor skills. It defines basic terms and concepts and pays attention to specific features in persons with cerebral palsy, special education assessment and intervention focusing on fine and gross motor skills. The publication is aimed at students of the study specialization Education of Students with Physical Impairments, particularly for those who are interested in the elective subject Therapy of Cerebral Palsy.