D 2008

Využití informačních technologií pro testování a zkoušení

REGNER, Břetislav and Martin KOMENDA

Basic information

Original name

Využití informačních technologií pro testování a zkoušení

Name in Czech

Využití informačních technologií pro testování a zkoušení

Name (in English)

Use of information technologies in testing and knowledge assessment

Edition

1. vyd. Brno, MEFANET REPORT 01, Edukační sborník z 1. celostátní konference lékařských fakult ČR na téma e-learning, p. 173-174, 218 pp. 2008

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Medicine

ISBN

978-80-210-4539-2

Keywords (in Czech)

testování, zkoušení, automatizace

Keywords in English

testing, examination, automation

Tags

Reviewed
Změněno: 24/10/2010 11:06, RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA

Abstract

V originále

lastního ověření znalostí, které je technologicky zvládnuté, je třeba ověřit i totožnost studenta a zamezit podvádění. Moderní technologie jsou schopné i v této oblasti pomoci. Je možné využít například klasickou formu písemného zkoušení, přípravu písemek a jejich vyhodnocení ovšem provádět automaticky s využitím výpočetní techniky, nebo použít specializovaná testovací/hlasovací zařízení.

In English

Examination of great numbers of students can be very difficult and time-consuming. It is necessary not only to assess student knowledge, but also to verify their identity and prevent student cheating. Information technologies can help solve these problems. It is possible to evaluate examination papers automatically by means of scanners and computers, or to implement audience testing/response tools.