REGNER, Břetislav and Martin KOMENDA. Využití informačních technologií pro testování a zkoušení (Use of information technologies in testing and knowledge assessment). In MEFANET REPORT 01, Edukační sborník z 1. celostátní konference lékařských fakult ČR na téma e-learning. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 173-174, 218 pp. ISBN 978-80-210-4539-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití informačních technologií pro testování a zkoušení
Name in Czech Využití informačních technologií pro testování a zkoušení
Name (in English) Use of information technologies in testing and knowledge assessment
Authors REGNER, Břetislav and Martin KOMENDA.
Edition 1. vyd. Brno, MEFANET REPORT 01, Edukační sborník z 1. celostátní konference lékařských fakult ČR na téma e-learning, p. 173-174, 218 pp. 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Medicine
ISBN 978-80-210-4539-2
Keywords (in Czech) testování, zkoušení, automatizace
Keywords in English testing, examination, automation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA, učo 98951. Changed: 24/10/2010 11:06.
Abstract
lastního ověření znalostí, které je technologicky zvládnuté, je třeba ověřit i totožnost studenta a zamezit podvádění. Moderní technologie jsou schopné i v této oblasti pomoci. Je možné využít například klasickou formu písemného zkoušení, přípravu písemek a jejich vyhodnocení ovšem provádět automaticky s využitím výpočetní techniky, nebo použít specializovaná testovací/hlasovací zařízení.
Abstract (in English)
Examination of great numbers of students can be very difficult and time-consuming. It is necessary not only to assess student knowledge, but also to verify their identity and prevent student cheating. Information technologies can help solve these problems. It is possible to evaluate examination papers automatically by means of scanners and computers, or to implement audience testing/response tools.
PrintDisplayed: 13/10/2024 17:52