ŠUBRTOVÁ, Milena. Předčtenářské období "spojující" a "rozdělující". In Vítková, M.; Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido. 11 s. ISBN 978-80-7315-199-7. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Předčtenářské období "spojující" a "rozdělující"
Název anglicky Pre-reading "Connecting" and "Dividing" Period
Autoři ŠUBRTOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Vítková, M.; Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, 11 s. 2010.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00045187
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-199-7
Klíčová slova česky literatura pro děti; předčtenářské období; výběr četby pro předškolní děti se speciálními vzdělávacími potřebami; literárněhistorický výzkum
Klíčová slova anglicky literature for children; pre-reading period; choosing reading material for pre-school children with special educational needs; literary-historical research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D., učo 2019. Změněno: 27. 10. 2010 12:22.
Anotace
Předčtenářská etapa je klíčovou pro úspěšný rozvoj čtenářských kompetencí dítěte. Výchozí pozice dětí se speciálními vzdělávacími potřebami či dětí handicapovaných je v tomto období do jisté míry srovnatelná s jejich zdravými vrstevníky, neboť jsou všichni odkázáni na zprostředkovatele uměleckého literárního díla. Výběr vhodné četby pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami vychází z výsledků dlouhodobého literárněhistorického výzkumu.
Anotace anglicky
The pre-reading period is essential for a successful development of reading competencies in children. the starting point of children with special educational needs or of handicapped children may be compared, to a certain degree, to their healthy peers as all of them depend on an intermediary of literary works. the choice of suitable reading materials form children with special educational needs is based on results of a long-term literary-historical research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 02:12