Detailed Information on Publication Record
2010
Angažovanost žáků ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy
ŠEĎOVÁ, Klára and Roman ŠVAŘÍČEKBasic information
Original name
Angažovanost žáků ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy
Name (in English)
Pupils` willingness to communicate at secondary school
Authors
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Roman ŠVAŘÍČEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Pedagogická orientace: odborný čtvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti, Brno, Česká pedagogická společnost, 2010, 1211-4669
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/10:00048973
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
Komunikační angažovanost žáků; receptivní dimenze; produktivní dimenze; kognitivní učení; afektivní učení; aktivní a neaktivní žáci
Keywords in English
Pupils` willingness to communicate; receptive dimension; productive dimension; cognitive learning; affective learning; active and inactive pupils
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 18/11/2014 11:46, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
V originále
Text představuje empirickou studii, která na základě dat z terénního výzkumu pedagogické komunikace řeší otázku žákovské angažovanosti ve výukové komunikaci. Ukazuje, v jaké míře se žáci zapojují do komunikace ve školní třídě a jak to souvisí s efektivitou jejich učení. Zároveň zkoumá perspektivu učitelů, kteří se spontánní žákovskou angažovaností nakládají tak, aby dosáhli naplnění svých záměrů, mezi nimiž dominuje plynulý a bezproblémový průběh hodiny na straně jedné a pedagogický imperativ aktivizace všech žáků na straně druhé.
In English
The paper deals with the question of pupils` willingness to communicate and is based on an empirical field research of the educational communication in secondary schools. The text shows the extent to which pupils are involved in communication in the classroom and how it relates to the effectiveness of their learning. At the same time explores the perspective of teachers who treat spontaneous pupils` engagement in order to achieve the fulfilment of their objectives, among which is dominated by a continuous and smooth running of the lesson on the one hand, and the pedagogical imperative of an activation of all students on the other hand.
Links
GA406/09/0752, research and development project |
|