VOJTOVÁ, Věra. At-Risk Children´s Attitudes towards the Quality of School Life. In Visser John. Transforming Troubled Lives: The impact of research, policy and practice on Children and Young people with Social, Emotional and Behavioural Difficulties. SEBDA: Oxford, 2010. 1. vyd. Oxford: The Social Emotional and Behavioural Difficulties Association., 2010, s. 38-44, 6 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název At-Risk Children´s Attitudes towards the Quality of School Life.
Název česky Přístupy žáků v riziku poruch chování ke školnímu životu
Autoři VOJTOVÁ, Věra.
Vydání 1. vyd. Oxford, Transforming Troubled Lives: The impact of research, policy and practice on Children and Young people with Social, Emotional and Behavioural Difficulties. SEBDA: Oxford, 2010. od s. 38-44, 6 s. 2010.
Nakladatel The Social Emotional and Behavioural Difficulties Association.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky kvalita školního živita; riziko vylučování; děti v riziku; poruchy chování; škola pro všechny;inkluzivní vzdělávání; koncept kvality života;
Klíčová slova anglicky quality of school life; risk of exclusion; at risk children; behaviour disorder; school for all; inclusive education; quality of life concept.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 4. 4. 2011 11:59.
Anotace
This article presents a pedagogical tool for investigating at-risk children s attitudes towards the quality of school life. Our research was insipred from the questionnaire originally by Williams, Batten (1981); Binkley, Rust, Williams (1996); Dinkes, Forrest, Lin-Kelly (2007).
Anotace česky
Článek představuje výsledky výzkumu pedagogického nástroje pro včasné vyhledávání žáků v riziku poruch chování.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 18:02