KUNC, Josef, Eva NOVÁKOVÁ and Petr TONEV. Fast food řetězec McDonalds v ČR a na Slovensku: příklad difúzního procesu (McDonalds in the Czech Republic and Slovakia: example of difussion process). In XV. česko-slovenský geografický akademický seminár. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Fast food řetězec McDonalds v ČR a na Slovensku: příklad difúzního procesu
Name (in English) McDonalds in the Czech Republic and Slovakia: example of difussion process
Authors KUNC, Josef (203 Czech Republic, guarantor), Eva NOVÁKOVÁ (203 Czech Republic) and Petr TONEV (203 Czech Republic).
Edition XV. česko-slovenský geografický akademický seminár, 2010.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50000 5. Social Sciences
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/10:00048987
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech) McDonalds; difúzní proces; Česká republika; Slovensko
Keywords in English McDonalds; difussion process; the Czech Republic; Slovakia
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D., učo 18338. Changed: 7/11/2010 20:52.
Abstract
Cílem příspěvku je, na základě klasické teorie difúze inovace, poukázat a porovnat šíření nového fenoménu, jímž je fast food řetězec McDonalds, a to v ČR a na Slovensku.
Abstract (in English)
The aim of the contribution is, based on classical theory of difussion of inovation, point out and compare difussion of new phenomenon McDonalds in the Czech Republic and Slovakia
Links
GA403/09/0885, research and development projectName: Prostorové modely chování v měnícím se urbánním prostředí z pohledu geografie času
Investor: Czech Science Foundation, Spatial models of behaviour in transforming urban environment: time geographical approach
PrintDisplayed: 1/5/2024 20:33