Detailed Information on Publication Record
2010
The teacher s Conception of Project-based Teaching I
KRATOCHVÍLOVÁ, JanaBasic information
Original name
The teacher s Conception of Project-based Teaching I
Name in Czech
Učitelovo pojetí projektové výuky I
Authors
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
The New Educational Review, Toruň, Wydawnictwo Adam Marszalek, 2010, 1732-6729
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impact factor
Impact factor: 0.040
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00058910
Organization unit
Faculty of Education
UT WoS
000277350600019
Keywords (in Czech)
projekt; projektové vyučování;projektová metoda; učitelovo pojetí projektové výuky
Keywords in English
project; project-based teaching; project-based method; the teacher s conception of project based teaching
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 4/3/2020 15:25, Dana Nesnídalová
V originále
This paper offers an interpretation of the results of the research into teaching projects at primary schools. There is a definition of project concepts, project based teaching and the project based method, and there is a description of the diverse elements that constitute the teacher s conception of project based teaching. Some of thes will be examined in more detail.
In Czech
V příspěvku interpretujeme výsledek výzkumného šetření, zaměřeného na pojetí projektů ve výuce na 1. stupni základních škol. Definujeme pojmy projekt, projektová výuka a projektová metoda a popisujeme dílčí složky učitelova pojetí projektové výuky. Některé z nich blíže rozvádíme.