J 2010

The teacher s Conception of Project-based Teaching I

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana

Basic information

Original name

The teacher s Conception of Project-based Teaching I

Name in Czech

Učitelovo pojetí projektové výuky I

Authors

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

The New Educational Review, Toruň, Wydawnictwo Adam Marszalek, 2010, 1732-6729

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impact factor

Impact factor: 0.040

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00058910

Organization unit

Faculty of Education

UT WoS

000277350600019

Keywords (in Czech)

projekt; projektové vyučování;projektová metoda; učitelovo pojetí projektové výuky

Keywords in English

project; project-based teaching; project-based method; the teacher s conception of project based teaching

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 4/3/2020 15:25, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

This paper offers an interpretation of the results of the research into teaching projects at primary schools. There is a definition of project concepts, project based teaching and the project based method, and there is a description of the diverse elements that constitute the teacher s conception of project based teaching. Some of thes will be examined in more detail.

In Czech

V příspěvku interpretujeme výsledek výzkumného šetření, zaměřeného na pojetí projektů ve výuce na 1. stupni základních škol. Definujeme pojmy projekt, projektová výuka a projektová metoda a popisujeme dílčí složky učitelova pojetí projektové výuky. Některé z nich blíže rozvádíme.