Detailed Information on Publication Record
2010
Analýza aktuálního stavu práce pedagogů s odlišností v současné škole
PAVLOVSKÁ, Marie and Petra RÖDEROVÁBasic information
Original name
Analýza aktuálního stavu práce pedagogů s odlišností v současné škole
Name in Czech
Analýza aktuálního stavu práce pedagogů s odlišností v současné škole
Name (in English)
Analysis of teacher´s work with diversity in current school
Authors
PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra RÖDEROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Pupils with Special Educational Needs, 9 pp. 2010
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00045335
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-199-7
Keywords (in Czech)
odlišnost, speciální vzdělávací potřeby, postižení, znevýhodnění, integrace, dramatická výchova
Keywords in English
diversity;special educational needs;disability; disadvantage; integration; drama education
Změněno: 1/4/2011 16:35, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
V originále
Příspěvek prezentuje pilotní výzkumné šetření současného stavu práce pedagogů s odlišností v běžných školách. Zaměřuje se na zjištěná data týkající se např. délky praxe učitelů, která se jeví jako důležitý faktor ovlivňující znalosti aktivit, které pomáhají pedagogům řešit náročné situace ve třídě.
In English
The article presents a pilot research of present situation in mainstream schools, how teachers work with diversity at school. It focuses on observed data concerning the lenght of teacher s praxi etc., that is an important factor affecting their knowledge of activities, which help them to solve demanding situations in the classroom.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|