KOMENDA, Martin and Lucie PEKÁRKOVÁ. EMEE - Efektivní monitorování a hodnocení vzdělávání (EMEE - Effective monitoring and evaluation of education). In 7. letní škola aplikované informatiky. Indikátory účinnosti EMS podle odvětví. Brno: nakladatelství Littera, 2010, p. 78-86. ISBN 978-80-85763-59-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name EMEE - Efektivní monitorování a hodnocení vzdělávání
Name in Czech EMEE - Efektivní monitorování a hodnocení vzdělávání
Name (in English) EMEE - Effective monitoring and evaluation of education
Authors KOMENDA, Martin and Lucie PEKÁRKOVÁ.
Edition Brno, 7. letní škola aplikované informatiky. Indikátory účinnosti EMS podle odvětví, p. 78-86, 2010.
Publisher nakladatelství Littera
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 978-80-85763-59-1
Keywords (in Czech) e-learning, datový model, analýza dat, informační systém, vzdělávání
Keywords in English e-learning, data model, data analysis, information system, education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA, učo 98951. Changed: 15/11/2010 19:34.
Abstract
Příspěvek shrnuje dosažené výsledky v analýze forem výuky informatických oborů na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity. Nejprve bylo potřeba navrhnout efektivní mechanizmus pro monitorování chování studenta v průběhu výukového období a vytvořit prvotní návrh datového modelu pro sběr takových dat. Pro vybraný pilotní kurz Analýza a návrh systému byl proveden sběr dat o tom, jakým způsobem studují jednotliví studenti, tj. kdy a jaké formy učebních materiálů používají. Nasbíraná data byla vyhodnocena a byly vytvořeny hypotézy ohledně vlivu způsobu studia během semestru na konečnou známku. Na základě výsledků analýzy shromážděných dat bude možno doporučit vhodnou modifikaci výuky.
Abstract (in English)
This paper sums the results of the analysis of the forms of teaching of the informatics based fields at the Faculty of Informatics at the Masaryk University. First of all, it was necessary to propose an effective mechanism for monitoring student behavior during the learning period and create the initial design of data model for the collection of mentioned data. For the selected pilot course Systems Analysis and Design were collected data related to individual students, i.e. when and which type of study materials they use. Further, collected data were evaluated and hypothesis about the influence of learning habits during the learning period on results of final examination were determined . Then it would be possible to recommend appropriate modification of the education based on the results of this analysis.
PrintDisplayed: 13/10/2024 18:57