D 2010

Moderní vzdělávací teorie a e-learning 2.0

SUDICKÝ, Petr

Basic information

Original name

Moderní vzdělávací teorie a e-learning 2.0

Name (in English)

Modern Theories of Education and E-learning 2.0

Authors

Edition

Nové Město na Moravě, Počítač ve škole 2010. 7. ročník celostátní konference učitelů základních a středních škol, 4 pp. 2010

Publisher

Gymnázium Vincence Makovského

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

References:

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-254-6556-1

Keywords (in Czech)

instruktivismus, konstruktivismus, konektivismus, e-learning, web 2.0

Keywords in English

instructivism, constructivism, connectivism, e-learning, web 2.0
Změněno: 30/1/2019 16:43, Mgr. Petr Sudický

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je charakterizovat současný vývoj vzdělávacích teorií a jejich uplatnění při tvorbě e-learningových materiálů, které jsou vhodné pro podporu vzdělávání na středních školách. Konkrétně jde o otázky, jak integrovat prvky instruktivismu, konstruktivismu i nejnovějšího konektivismu do smysluplného celku, který efektivně poskytuje a rozvíjí znalosti jeho uživatelů. Teoretické koncepty jsou dokumentovány na příkladech za pomoci hotového volně dostupného e-learningového materiálu autora, zabývajícího se tématem sopečné činnosti (viz http://vulkanismus.kvalitne.cz).

In English

The aim of the paper is to summarize current development in the field of educational theories (instructivism, constructivism and connectivism) and how these can be applied when building effective e-learning materials for students at the high-school level. The theoretical concepts are supported by examples using the author's freely-available e-learning tool about volcanism (see http://vulkanismus.kvalitne.cz).