SUDICKÝ, Petr. Google jako nástroj ve výuce (Google as a Learning Tool). In Bukáček M. et al. Počítač ve škole 2010. 7. ročník celostátní konference učitelů základních a středních škol. Nové Město na Moravě: Gymnázium Vincence Makovského. 4 pp. ISBN 978-80-254-6556-1. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Google jako nástroj ve výuce
Name (in English) Google as a Learning Tool
Authors SUDICKÝ, Petr.
Edition Nové Město na Moravě, Počítač ve škole 2010. 7. ročník celostátní konference učitelů základních a středních škol, 4 pp. 2010.
Publisher Gymnázium Vincence Makovského
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-254-6556-1
Keywords (in Czech) Google, e-learning, Web 2.0
Keywords in English Google, e-learning, Web 2.0
Tags e-learning, Google
Changed by Changed by: Mgr. Petr Sudický, učo 105945. Changed: 30/1/2019 20:37.
Abstract
Článek shrnující uspořádaný workshop má za cíl přiblížit možnosti využití vybraných volně dostupných nástrojů společnosti Google pro podporu výuky (především aplikací Google Weby a Google Dokumenty). Vzhledem k jednoduchosti ovládání a přístupu k uvedeným nástrojům, mohou Google aplikace sloužit jako vhodná alternativa právě pro pedagogickou praxi, kde obsah materiálů je nadřazen jejich formě (tj. vlastnímu technologickému zpracování), která je však často limitujícím faktorem širšího zapojení informačních technologií při podpoře vzdělávacího procesu.
Abstract (in English)
The article summarising the concepts and objectives of a workshop held at the conference is aimed at showing how freely-available Google tools (Webs and Documents) can be applied in supporting various learning processes. Given the free access and straightforward management, Google applications could serve as a suitable solution in such learning situations in which teachers need effective e-learning support but are not willing to spend too much time dealing with technical obstacles.
PrintDisplayed: 19/4/2024 05:44