D 2011

E-learning 2.0 : Teoretická východiska a praktická řešení

SUDICKÝ, Petr

Basic information

Original name

E-learning 2.0 : Teoretická východiska a praktická řešení

Name (in English)

Towards E-learning 2.0 : Theory and Practice

Authors

SUDICKÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Olomouc, Nové technologie ve vzdělávání: Vzdělávací software a interaktivní tabule, p. 71 - 76, 6 pp. 2011

Publisher

Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/11:00107034

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-244-2720-1

Keywords (in Czech)

e-learning; Web 2.0; učební komunita

Keywords in English

e-learning; Web 2.0; learning community

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 30/1/2019 21:32, Mgr. Petr Sudický

Abstract

V originále

Článek shrnuje hlavní teoretická východiska definující e-learning 2.0 a předkládá obecný model, jak využít moderních poznatků o vzdělávání při vytváření efektivních e-learningových materiálů, jež svým obsahem i strukturou vyhovují požadavkům a potřebám současných žáků.

In English

The article aims to summarise the main theoretical aspects defining e-learning 2.0 and to propose a general model of implementing these concepts into the practice of designing educational materials tailored to the needs of the current generation of students.