J 2010

Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy

LAZAROVÁ, Bohumíra

Basic information

Original name

Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy

Name (in English)

Mentoring as a kind of collegial support and a strategy of a good school

Authors

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Pedagogika, Praha, UK Pedagogická fakulta, 2010, 0031-3815

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14510/10:00049002

Organization unit

Faculty of Sports Studies

Keywords (in Czech)

mentoring; kolegiální podpora; začínající učitel

Keywords in English

mentoring; collegial support; beginning teacher

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 27/4/2011 16:42, Mgr. Eva Špillingová

Abstract

V originále

Nabízíme vysvětlení obsahu pojmu mentoring a vybraných souvisejících pojmů, uvádíme cíle a význam zmíněného procesu a nabízíme také přehled některých forem mentorské podpory. Věnujeme pozornost požadavkům na mentora, jeho hlavním činnostem a přípravě. Zvažujeme podmínky a možnosti rozvoje mentoringu v českém školství.

In English

We offer the explanation of the concept of mentoring and selected related concepts, we present aims and sens of the mentioned process and we offer some of the forms of mentor support. We pay attention on the requirements related with the mentor work and personnality, his main activities and education. We discuss the conditions and possibilities of the development of mentoring in Czech schools.

Links

GA406/08/0176, research and development project
Name: Učitelé v pozdní fázi kariéry
Investor: Czech Science Foundation, Teachers in the late phase of their career