LAZAROVÁ, Bohumíra. Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy (Mentoring as a kind of collegial support and a strategy of a good school). Pedagogika. Praha: UK Pedagogická fakulta, 2010, vol. 55, 3-4, p. 254 - 264. ISSN 0031-3815.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy
Name (in English) Mentoring as a kind of collegial support and a strategy of a good school
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Pedagogika, Praha, UK Pedagogická fakulta, 2010, 0031-3815.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/10:00049002
Organization unit Faculty of Sports Studies
Keywords (in Czech) mentoring; kolegiální podpora; začínající učitel
Keywords in English mentoring; collegial support; beginning teacher
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Changed: 27/4/2011 16:42.
Abstract
Nabízíme vysvětlení obsahu pojmu mentoring a vybraných souvisejících pojmů, uvádíme cíle a význam zmíněného procesu a nabízíme také přehled některých forem mentorské podpory. Věnujeme pozornost požadavkům na mentora, jeho hlavním činnostem a přípravě. Zvažujeme podmínky a možnosti rozvoje mentoringu v českém školství.
Abstract (in English)
We offer the explanation of the concept of mentoring and selected related concepts, we present aims and sens of the mentioned process and we offer some of the forms of mentor support. We pay attention on the requirements related with the mentor work and personnality, his main activities and education. We discuss the conditions and possibilities of the development of mentoring in Czech schools.
Links
GA406/08/0176, research and development projectName: Učitelé v pozdní fázi kariéry
Investor: Czech Science Foundation, Teachers in the late phase of their career
PrintDisplayed: 7/6/2024 06:22