FIALOVÁ, Ilona. Aspekty ovlivňující úspěšné vzdělávání žáků s diagnózou epilepsie na základních školách (Factors Influencing Successful Education of Pupils with Diagnosis of Epilepsy in Primary Schools). In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2010, 12 pp. ISBN 978-80-7315-199-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aspekty ovlivňující úspěšné vzdělávání žáků s diagnózou epilepsie na základních školách
Name in Czech Aspekty ovlivňující úspěšné vzdělávání žáků s diagnózou epilepsie na základních školách
Name (in English) Factors Influencing Successful Education of Pupils with Diagnosis of Epilepsy in Primary Schools
Authors FIALOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 12 pp. 2010.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00045447
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-199-7
Keywords (in Czech) epilepsie výchova a vzdělávání specifika edukace žáka s epilepsií integrace inkluze komunikace žák pedagog
Keywords in English epilepsy education and training specific aspects of education pupils with epilepsy integration inclusion communication pupil teacher
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D., učo 1640. Changed: 29/3/2011 11:39.
Abstract
Příspěvek interpretuje problematiku v oblasti edukace žáků s diagnózou epilepsie na základních školách z pohledu pedagogů. Analyzuje aspekty, které ovlivňují výchovně vzdělávací proces těchto žáků a zvláštní pozornost je zde věnována úloze pedagoga, dobré spolupráci rodičů, pedagogů a jiných odborníků, kteří se výchově a vzdělávání těchto žáků věnují. V příspěvku jsou analyzovány získané výsledky výzkumného šetření, uvedeny závěry a doporučení pro speciálně pedagogickou praxi. Plné znění uvedeno v elektronické podobě (CD).
Abstract (in English)
This text focuses on the field of education of pupils with diagnosis of epilepsy in primary schools from the perspective of educators. It analyzes factors that affect the educational process of pupils with epilepsy. Particular emphasis is placed on the role of teachers and good cooperation between parents, educators and other professionals. In the paper, we analyse the obtained data, and formulate conclusions and recommendations for special education practice. Fully reproduced in electronic form (CD).
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 7/5/2024 02:51