2011
Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games
BRÁZDIL, Tomáš, Václav BROŽEK, Antonín KUČERA a Jan OBDRŽÁLEKZákladní údaje
Originální název
Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games
Autoři
BRÁZDIL, Tomáš (203 Česká republika, domácí), Václav BROŽEK (276 Německo, domácí), Antonín KUČERA (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan OBDRŽÁLEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Information and Computation, Elsevier, 2011, 0890-5401
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 0.560
Kód RIV
RIV/00216224:14330/11:00051537
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
UT WoS
000293868600002
Klíčová slova anglicky
pushdown automata; turn-based games
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 5. 2011 20:14, prof. RNDr. Antonín Kučera, Ph.D.
V originále
We consider a class of infinite-state stochastic games generated by stateless pushdown automata (or, equivalently, 1-exit recursive state machines), where the winning objective is specified by a regular set of target configurations and a qualitative probability constraint `>0' or `=1'. The goal of one player is to maximize the probability of reaching the target set so that the constraint is satisfied, while the other player aims at the opposite. We show that the winner in such games can be determined in PTIME for the `>0' constraint, and in NP intersect. coNP for the `=1' constraint. Further, we prove that the winning regions for both players are regular, and we design algorithms which compute the associated finite-state automata. Finally, we show that winning strategies can be synthesized effectively.
Česky
V článku je uvažována třída nekonečně-stavových her generovaných zásobníkovými automaty bez stavové jednotky, kde je výherní kritérium specifikováno jako regulární množina cílových konfigurací a omezením tvaru `>0' nebo `=1'. Cílem jednoho hráče je maximalizovat pravděpodobnost dosažení cílové konfigurace tak, aby bylo uvedené omezení splněno, zatímco druhý hráč se snaží o opak. Je dokázáno, problém určení vítěze v takovéto hře je řešitelný v polynomiálním čase pro omezení `>0', resp. v polynomiálním čase pomocí NP int. co-NP orákula pro omezení `=1'. Dále je ukázáno, že výherní region obou hráčů je regulární, a je podán algoritmus pro syntézu výherních strategií obou hráčů.
Návaznosti
MSM0021622419, záměr |
| ||
P202/10/1469, interní kód MU |
| ||
1M0545, projekt VaV |
|