GREGAR, Tomáš, Ondřej ZEZULA, Ján HORVÁTH and Tomáš PITNER. Fresnel - vizualizace sémantických informací (Fresnel - semantic information visualization). In DATAKON 2010. Ostrava: Ostravská Univerzita v Ostravě, 2010, p. 65-70. ISBN 978-80-7368-424-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Fresnel - vizualizace sémantických informací
Name in Czech Fresnel - vizualizace sémantických informací
Name (in English) Fresnel - semantic information visualization
Authors GREGAR, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor), Ondřej ZEZULA (203 Czech Republic), Ján HORVÁTH (703 Slovakia) and Tomáš PITNER (203 Czech Republic).
Edition Ostrava, DATAKON 2010, p. 65-70, 6 pp. 2010.
Publisher Ostravská Univerzita v Ostravě
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Stránka konference
RIV identification code RIV/00216224:14330/10:00045514
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 978-80-7368-424-2
Keywords (in Czech) fresnel; vizualizace
Keywords in English fresnel; visualization
Tags graphic design, information system, RDF/OWL, RDFS, Web 2.0
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Tomáš Gregar, učo 4099. Changed: 25/11/2010 13:17.
Abstract
Příspěvek se věnuje problematice formálního popisu metadat pomocí jazyka RDF, formálního popisu vizualizace těchto dat a tvorbě nástrojů, které takovou vizualizaci podporují. Mimo to se zabývá možnostmi, které vizualizační proces dává pro využití uložených dat k výukovým účelům. Představuje také aplikace takových nástrojů nejen k podpoře výuky, ale při samotné výuce v oblasti kurzů zaměřených na programátorské schopnosti studentů.
Abstract (in English)
The paper aims on formal description of metadata with RDF, visualization of such data and visualizing tools development. Survey of such tools. It also describes the possibilities the visualization gives the process of learning. The last part of the paper describes the tools which development is also the part of learning.
Links
MUNI/G/0121/2009, interní kód MUName: Sémantický e-learning
Investor: Masaryk University, Category G - development project + specific research
PrintDisplayed: 3/5/2024 06:00