D 2010

Fresnel - vizualizace sémantických informací

GREGAR, Tomáš, Ondřej ZEZULA, Ján HORVÁTH and Tomáš PITNER

Basic information

Original name

Fresnel - vizualizace sémantických informací

Name in Czech

Fresnel - vizualizace sémantických informací

Name (in English)

Fresnel - semantic information visualization

Authors

GREGAR, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor), Ondřej ZEZULA (203 Czech Republic), Ján HORVÁTH (703 Slovakia) and Tomáš PITNER (203 Czech Republic)

Edition

Ostrava, DATAKON 2010, p. 65-70, 6 pp. 2010

Publisher

Ostravská Univerzita v Ostravě

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14330/10:00045514

Organization unit

Faculty of Informatics

ISBN

978-80-7368-424-2

Keywords (in Czech)

fresnel; vizualizace

Keywords in English

fresnel; visualization

Tags

Reviewed
Změněno: 25/11/2010 13:17, RNDr. Tomáš Gregar

Abstract

V originále

Příspěvek se věnuje problematice formálního popisu metadat pomocí jazyka RDF, formálního popisu vizualizace těchto dat a tvorbě nástrojů, které takovou vizualizaci podporují. Mimo to se zabývá možnostmi, které vizualizační proces dává pro využití uložených dat k výukovým účelům. Představuje také aplikace takových nástrojů nejen k podpoře výuky, ale při samotné výuce v oblasti kurzů zaměřených na programátorské schopnosti studentů.

In English

The paper aims on formal description of metadata with RDF, visualization of such data and visualizing tools development. Survey of such tools. It also describes the possibilities the visualization gives the process of learning. The last part of the paper describes the tools which development is also the part of learning.

Links

MUNI/G/0121/2009, interní kód MU
Name: Sémantický e-learning
Investor: Masaryk University, Category G - development project + specific research