POVOLNÁ, Renata. Exploring Sequential Relationships in Learner Discourse. In Exploring Space: Spatial Notions in Cultural, Literary and Language Studies; Volume 2, Space in Language Studies. 1. vydání. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing, 2010, p. 177-188. ISBN 978-1-4438-2144-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Exploring Sequential Relationships in Learner Discourse
Name in Czech Výzkum sekvenčních vztahů v diskurzu studentů
Authors POVOLNÁ, Renata (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Newcastle upon Tyne, UK, Exploring Space: Spatial Notions in Cultural, Literary and Language Studies; Volume 2, Space in Language Studies, p. 177-188, 12 pp. 2010.
Publisher Cambridge Scholars Publishing
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00049012
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-1-4438-2144-5
Keywords (in Czech) diskurzní ukazatele - sekvenční vztahy - diskurzní prostor
Keywords in English discourse markers - sequential relationships - discourse space
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D., učo 1136. Changed: 30/1/2011 09:25.
Abstract
The author investigates a corpus of diploma theses written by students in their final year of study at the Department of English Language and Literature at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, with the aim of finding out whether the use of discourse markers expressing sequential relationships by non-native speakers of English differs from the writing habits of experienced native users of English as presented, for example, in Biber et al. (1999). The aim of the study is not only to describe the ways novice writers use selected discourse markers in academic discourse but also to show differences in the preferences of diploma thesis writers by field of study, namely linguistics, literature and ELT methodology.
Abstract (in Czech)
Autorka zkoumá korpus diplomových prací, které napsali studenti v posledním ročníku studia angličtiny na Katedře anglického jazyka a literatury na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, Brno, s cílem zjistit, zda studenti používají diskurzní ukazatele vyjadřující sekvenční vztahy stejně jako zkušení rodilí mluvčí angličtiny (např. na základě výsledků z Biber a kol., 1999). Cílem studie je nejenom popsat, jak začínající autoři používají zkoumané diskurzní ukazatele v akademickém diskurzu, ale také poukázat na rozdíly mezi autory, kteří píší diplomové práce z různých oblastí, tj. lingvistiky, literatury a metodiky AJ.
Links
GA405/08/0866, research and development projectName: Koherence a koheze v anglickém diskurzu
Investor: Czech Science Foundation, Coherence and Cohesion in English Discourse
PrintDisplayed: 1/10/2024 13:55