HORKÁ, Hana. Perception of Health in the context of Environmental Issues as a Basis for Transformation of Professional Training of Teachers. In Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on the Health. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 179-194. ISBN 978-80-210-5260-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Perception of Health in the context of Environmental Issues as a Basis for Transformation of Professional Training of Teachers
Name in Czech Vnímání zdraví v kontextu environmentálních témat jako východisko pro změnu profesní přípravy učitelů
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on the Health, p. 179-194, 16 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00045528
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5260-4
Keywords (in Czech) zdraví; environmentální výchova; ekopedagogická/environmentální kompetence; příprava učitelů; kurikulum přípravného vzdělávání učitelů
Keywords in English health; environmental education; ecopedagogical/environmental kompetence; preparation of teachers; curriculum of preparatory education of teachers
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 25/8/2013 09:35.
Abstract
The results of our research of environmental issues including the undergraduate students of primary school are presented. The questions of thrifty life style connected to the support of individual health are discussed.The results presented in our study will create the basis for the formation of a new system of teachers preparation.It is clear that students perceive the damage to the environment and feel the need to protect it and contribute to the care of the environment. Their interest in the environment as well as the personal engagement are considered as determining factors of optimal health. Mapping of ideation, opinions , attitudes and values can influence the content of curicculum for preparatory and follow up education of teachers.
Abstract (in Czech)
Stať prezentuje výsledky výzkumu se studenty učitelství 1. stupně ZŠ o environmentální problematice, konkrétně o otázkách ekologicky šetrného životního stylu v kontextu podpory zdraví. Prezentované výsledky šetření budou použity k vytváření systému učitelské přípravy. Lze počítat s tím, že studenti vnímají poškození životního prostředí, mají potřebu jej ochraňovat a podílet se na péči o životní prostředí. Zájem o životní prostředí a osobní angažovanost jsou považovány za určující činitele optimálního zdraví Zmapování myšlení, názorů, postojů a hodnot může ovlivnit obsahové kurikulum přípravného i dalšího vzdělávání učitelů.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 6/9/2024 23:25