D 2010

Bologna-Prozess und die Lehrerbildung in Tschechien.

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Bologna-Prozess und die Lehrerbildung in Tschechien.

Name in Czech

Boloňský proces a příprava učitelů v České republice.

Name (in English)

The Bologna Process and Teacher Education in Czech Republic.

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Baltmannsweiler, Hochschule und Schule in der internationalen Diskussion: Chancen und Risiken neuer Entwicklungen. p. 347-358, 12 pp. 2010

Publisher

Schneider Verlag

Other information

Language

German

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00049015

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-8340-0745-2

Keywords (in Czech)

Boloňská deklarace; transformace českého vysokého školství; vzdělávání učitelů cizích jazyků

Keywords in English

Bologna Declaration; transformation of the Czech higher education; foreign language teachers education
Změněno: 31/3/2011 21:19, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

I český vzdělávací systém v oblasti vysokého školství se transformuje v duchu Boloňské deklarace. V článku jsou společně s kritickým komentářem představeny vybrané aspekty transformačního procesu na příkladu jedné vysoké školy v České republice zaměřené na vzdělávání učitelů.

In Czech

Auch das tschechische Hochschulsystem wird im Geiste der Bologna-Erklärung umgesetzt. Im Beitrag werden samt einem kritischen Kommentar einige Aspekte dieses Transformationsprozesses am Beispiel von einer Pädagogischen Hochschule in der Tschechischen Republik präsentiert, die Lehrerinnen und Lehrer ausbildet.

Links

GA406/03/1349, research and development project
Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school