JANÍKOVÁ, Věra. Bologna-Prozess und die Lehrerbildung in Tschechien. (The Bologna Process and Teacher Education in Czech Republic.). In Hochschule und Schule in der internationalen Diskussion: Chancen und Risiken neuer Entwicklungen. 1st ed. Baltmannsweiler: Schneider Verlag, 2010, p. 347-358. ISBN 978-3-8340-0745-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Bologna-Prozess und die Lehrerbildung in Tschechien.
Name in Czech Boloňský proces a příprava učitelů v České republice.
Name (in English) The Bologna Process and Teacher Education in Czech Republic.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Baltmannsweiler, Hochschule und Schule in der internationalen Diskussion: Chancen und Risiken neuer Entwicklungen. p. 347-358, 12 pp. 2010.
Publisher Schneider Verlag
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00049015
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-8340-0745-2
Keywords (in Czech) Boloňská deklarace; transformace českého vysokého školství; vzdělávání učitelů cizích jazyků
Keywords in English Bologna Declaration; transformation of the Czech higher education; foreign language teachers education
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 31/3/2011 21:19.
Abstract
I český vzdělávací systém v oblasti vysokého školství se transformuje v duchu Boloňské deklarace. V článku jsou společně s kritickým komentářem představeny vybrané aspekty transformačního procesu na příkladu jedné vysoké školy v České republice zaměřené na vzdělávání učitelů.
Abstract (in Czech)
Auch das tschechische Hochschulsystem wird im Geiste der Bologna-Erklärung umgesetzt. Im Beitrag werden samt einem kritischen Kommentar einige Aspekte dieses Transformationsprozesses am Beispiel von einer Pädagogischen Hochschule in der Tschechischen Republik präsentiert, die Lehrerinnen und Lehrer ausbildet.
Abstract (in English)
Even in the Czech educational system for higher education was transformed in the spirit of the Bologna Declaration. The paper, together with a critical commentary presents some aspects of the transformation process on the example of one high school in the Czech Republic aimed at teachers education.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 20/6/2024 02:57