Bologna-Prozess und die Lehrerbildung in Tschechien.
JANÍKOVÁ, Věra. Bologna-Prozess und die Lehrerbildung in Tschechien. (The Bologna Process and Teacher Education in Czech Republic.). In Hochschule und Schule in der internationalen Diskussion: Chancen und Risiken neuer Entwicklungen. 1st ed. Baltmannsweiler: Schneider Verlag, 2010, p. 347-358. ISBN 978-3-8340-0745-2. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Bologna-Prozess und die Lehrerbildung in Tschechien. |
Name in Czech | Boloňský proces a příprava učitelů v České republice. |
Name (in English) | The Bologna Process and Teacher Education in Czech Republic. |
Authors | JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 1. vyd. Baltmannsweiler, Hochschule und Schule in der internationalen Diskussion: Chancen und Risiken neuer Entwicklungen. p. 347-358, 12 pp. 2010. |
Publisher | Schneider Verlag |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Germany |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/10:00049015 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-3-8340-0745-2 |
Keywords (in Czech) | Boloňská deklarace; transformace českého vysokého školství; vzdělávání učitelů cizích jazyků |
Keywords in English | Bologna Declaration; transformation of the Czech higher education; foreign language teachers education |
Changed by | Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 31/3/2011 21:19. |
Abstract |
---|
I český vzdělávací systém v oblasti vysokého školství se transformuje v duchu Boloňské deklarace. V článku jsou společně s kritickým komentářem představeny vybrané aspekty transformačního procesu na příkladu jedné vysoké školy v České republice zaměřené na vzdělávání učitelů. |
Abstract (in Czech) |
---|
Auch das tschechische Hochschulsystem wird im Geiste der Bologna-Erklärung umgesetzt. Im Beitrag werden samt einem kritischen Kommentar einige Aspekte dieses Transformationsprozesses am Beispiel von einer Pädagogischen Hochschule in der Tschechischen Republik präsentiert, die Lehrerinnen und Lehrer ausbildet. |
Abstract (in English) |
---|
Even in the Czech educational system for higher education was transformed in the spirit of the Bologna Declaration. The paper, together with a critical commentary presents some aspects of the transformation process on the example of one high school in the Czech Republic aimed at teachers education. |
Links | |
---|---|
GA406/03/1349, research and development project | Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole |
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school |
PrintDisplayed: 6/10/2024 22:26