JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Milan KUBIATKO, Petr NAJVAR, Tomáš PAVLAS, Jan SLAVÍK, David SOLNIČKA and Kateřina VLČKOVÁ. Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření (Curricular reform at gymnasium: questionnaire survey). Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010, 143 pp. Publikace VUP. ISBN 978-80-87000-39-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření
Name in Czech Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření
Name (in English) Curricular reform at gymnasium: questionnaire survey
Authors JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Tomáš JANKO (203 Czech Republic), Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Milan KUBIATKO (703 Slovakia, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš PAVLAS (203 Czech Republic), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic), David SOLNIČKA (203 Czech Republic) and Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Praha, 143 pp. Publikace VUP, 2010.
Publisher Výzkumný ústav pedagogický
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00045642
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-87000-39-7
Keywords (in Czech) kurikulární reforma; gymnázium; učitelé; dotazníkové šetření
Keywords in English curricular reform; gymnasium; teacher; questionnaire
Changed by Changed by: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Changed: 9/1/2011 19:41.
Abstract
Kniha je výsledkem dotazníkového šetření, jehož cílem bylo vyhodnotit aktuální fázi kurikulární reformy na gymnáziích, která spočívá v zahájení výuky podle školních vzdělávacích programů. Pozornost výzkumu byla soustředěna do tří oblastí: akceptance kurikulární reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití a účinky kurikula. Jako proměnné na pozadí byly zkoumány spokojenost se školstvím a gymnaziálním vzděláváním, obeznámenost s reformními záměry a s kurikulárními dokumenty, podpora kurikulární reformy. Výzkumný vzorek sestával z 1098 respondentů z 58 škol.
Abstract (in English)
Publication is outcome of questionnaire survey, whose aim was to analyse the current phase of the curricular reform, it whitch the teachers actually start to base their teaching on the new curricular documents. The main focus of the survey lay in three domains: the acceptance of curricular reform, teachers beliefs about curriculum, purposes of curriculum. Among other examined variables were contentedness with secondary comprehensive education, knowledge about aims of the reform and support for the reform. The research sample consited of 1098 respondents from 58 schools.
PrintDisplayed: 14/10/2024 07:39