Detailed Information on Publication Record
2010
Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření
JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Milan KUBIATKO, Petr NAJVAR et. al.Basic information
Original name
Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření
Name in Czech
Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření
Name (in English)
Curricular reform at gymnasium: questionnaire survey
Authors
JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Tomáš JANKO (203 Czech Republic), Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Milan KUBIATKO (703 Slovakia, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš PAVLAS (203 Czech Republic), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic), David SOLNIČKA (203 Czech Republic) and Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Praha, 143 pp. Publikace VUP, 2010
Publisher
Výzkumný ústav pedagogický
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00045642
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-87000-39-7
Keywords (in Czech)
kurikulární reforma; gymnázium; učitelé; dotazníkové šetření
Keywords in English
curricular reform; gymnasium; teacher; questionnaire
Změněno: 9/1/2011 19:41, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
V originále
Kniha je výsledkem dotazníkového šetření, jehož cílem bylo vyhodnotit aktuální fázi kurikulární reformy na gymnáziích, která spočívá v zahájení výuky podle školních vzdělávacích programů. Pozornost výzkumu byla soustředěna do tří oblastí: akceptance kurikulární reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití a účinky kurikula. Jako proměnné na pozadí byly zkoumány spokojenost se školstvím a gymnaziálním vzděláváním, obeznámenost s reformními záměry a s kurikulárními dokumenty, podpora kurikulární reformy. Výzkumný vzorek sestával z 1098 respondentů z 58 škol.
In English
Publication is outcome of questionnaire survey, whose aim was to analyse the current phase of the curricular reform, it whitch the teachers actually start to base their teaching on the new curricular documents. The main focus of the survey lay in three domains: the acceptance of curricular reform, teachers beliefs about curriculum, purposes of curriculum. Among other examined variables were contentedness with secondary comprehensive education, knowledge about aims of the reform and support for the reform. The research sample consited of 1098 respondents from 58 schools.