B 2010

Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření

JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Milan KUBIATKO, Petr NAJVAR et. al.

Basic information

Original name

Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření

Name in Czech

Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření

Name (in English)

Curricular reform at gymnasium: questionnaire survey

Authors

JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Tomáš JANKO (203 Czech Republic), Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Milan KUBIATKO (703 Slovakia, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš PAVLAS (203 Czech Republic), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic), David SOLNIČKA (203 Czech Republic) and Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Praha, 143 pp. Publikace VUP, 2010

Publisher

Výzkumný ústav pedagogický

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00045642

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-87000-39-7

Keywords (in Czech)

kurikulární reforma; gymnázium; učitelé; dotazníkové šetření

Keywords in English

curricular reform; gymnasium; teacher; questionnaire
Změněno: 9/1/2011 19:41, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.

Abstract

V originále

Kniha je výsledkem dotazníkového šetření, jehož cílem bylo vyhodnotit aktuální fázi kurikulární reformy na gymnáziích, která spočívá v zahájení výuky podle školních vzdělávacích programů. Pozornost výzkumu byla soustředěna do tří oblastí: akceptance kurikulární reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití a účinky kurikula. Jako proměnné na pozadí byly zkoumány spokojenost se školstvím a gymnaziálním vzděláváním, obeznámenost s reformními záměry a s kurikulárními dokumenty, podpora kurikulární reformy. Výzkumný vzorek sestával z 1098 respondentů z 58 škol.

In English

Publication is outcome of questionnaire survey, whose aim was to analyse the current phase of the curricular reform, it whitch the teachers actually start to base their teaching on the new curricular documents. The main focus of the survey lay in three domains: the acceptance of curricular reform, teachers beliefs about curriculum, purposes of curriculum. Among other examined variables were contentedness with secondary comprehensive education, knowledge about aims of the reform and support for the reform. The research sample consited of 1098 respondents from 58 schools.