Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{911376, author = {Novotný, Petr}, article_location = {Nitra}, article_number = {10}, keywords = {learning;education;workplace learning;organization;organizational learning}, language = {cze}, issn = {1335-003X}, journal = {Technológia vzdelávánia}, title = {Pluralita zájmů na učení se a vzdělávání dospělých a jejich průnik v učící se organizaci.}, url = {http://technologiavzdelavania.ukf.sk/index.php/tv/article/view/1214}, volume = {18}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 911376 AU - Novotný, Petr PY - 2010 TI - Pluralita zájmů na učení se a vzdělávání dospělých a jejich průnik v učící se organizaci. JF - Technológia vzdelávánia VL - 18 IS - 10 SP - 11-15 EP - 11-15 PB - Slovdidac SN - 1335003X KW - learning;education;workplace learning;organization;organizational learning UR - http://technologiavzdelavania.ukf.sk/index.php/tv/article/view/1214 N2 - Hlavní aktéři zainteresovaní na učení se a vzdělávání dospělých vyjadřují a realizují své zájmy ve třech rovinách. To představuje nejméně tři rozdílné perspektivy: individuální; perspektivu organizace/podniku; a perspektivu veřejnou čili širší společenský zájem. Na těchto úrovních lze zájmy analyzovat a vzájemně porovnávat. Ne vždy se pociťované zájmy všech stran shodují, a může tak docházet ke střetům. Základem střetu je obvykle nevyrovnanost (nejen ekonomických) investic a přínosů pro některou stranu. Příspěvek analyzuje tyto potenciální střety a hledá také perspektivy, které umožňují rozdílné zájmy slaďovat. Z těchto "smírných" perspektiv se příspěvek soustředí na organizační učení. Diskurz o organizačním učení ukazuje, že nejde zdaleka jen o to, že se v organizaci lidé učí a vzdělávají, ale také o to, že v organizaci vznikají nové znalosti nebo úhly pohledů, které jsou schopny ovlivňovat chování organizace a umožnit organizaci rozmanitými způsoby si osvojovat cesty ke zvládání potřeby změny. ER -
NOVOTNÝ, Petr. Pluralita zájmů na učení se a vzdělávání dospělých a jejich průnik v učící se organizaci. (Plurality of Concerns over Adults Learning and Education: Learning Organization Bridging the Gap?). \textit{Technológia vzdelávánia}. Nitra: Slovdidac, 2010, vol.~18, No~10, p.~11-15. ISSN~1335-003X.
|