JANÍKOVÁ, Věra. Zu Neurowissenschaften im Fremdsprachenlernen und Fremdsprachenlehren (Neuroscience in Foreign Language Learning and Teaching). Lingua Viva. České Budějovice: Pedagogická fakulta JČU, VI, No 11, p. 55-62. ISSN 1801-1489. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zu Neurowissenschaften im Fremdsprachenlernen und Fremdsprachenlehren
Name in Czech K neurovědám při učení a vyučování cizím jazykům
Name (in English) Neuroscience in Foreign Language Learning and Teaching
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Lingua Viva, České Budějovice, Pedagogická fakulta JČU, 2010, 1801-1489.
Other information
Original language German
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00045752
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) neurolingvistika; psycholingvistika, neurodidaktika, didaktika cizích jazyků
Keywords in English neurolinguistic; psycholinguistic; neurodidactic; methodology of foreign language
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 31/3/2011 21:26.
Abstract
Im Beitrag werden Merkmale der Neurowissenschaften kurz skizziert, im Zentrum liegt die Neurolinguistik. Gleichzeitig werden hier ausgewählte methodische Konzepte und Ansätze, in denen sich Ergebnisse der neurowissenschaftlichen Forschungen in der Sprachbildung am deutlichsten manifestieren.
Abstract (in Czech)
V článku je stručně nastíněna charakteristika neurověd s těžištěm položeným na neurolingvistiku a představeny vybrané koncepty a přístupy, v nichž se didakticky uchopené výsledky neurovědeckých výzkumů v současném jazykovém vzdělávání projevují nejzřetelněji.
Abstract (in English)
This article outlines briefly the characteristics of the neuroscience with emphasis on neurolinguistic. There are introduced concepts and approaches of foreign language learning and teaching in which are the results of neuroscience manifested most clearly.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 20/4/2024 18:09