Detailed Information on Publication Record
2010
Klimatická gramotnost
MILÉŘ, TomášBasic information
Original name
Klimatická gramotnost
Name (in English)
Climate literacy
Authors
Edition
Brno, XXVIII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu, 2010
Publisher
Univerzita obrany
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7231-722-6
Keywords (in Czech)
klimatická gramotnost, vzdělávání, kurikulum
Keywords in English
climate literacy, education, curriculum
Tags
Reviewed
Změněno: 22/3/2013 21:56, Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
V originále
Klimatická gramotnost je nový termín, který si v podmínkách v české společnosti teprve hledá své místo. Vzdělávání by vždy mělo reflektovat aktuální potřeby společnosti, bohužel téma klimatických změn přes svou závažnost dosud nenašlo adekvátní odezvu. Ve světě existují ojedinělé pokusy o zavedení tématu změn klimatu do vzdělávacího systému, ovšem přicházejí poněkud pozdě. Také v České republice dosud chybí koncepční přístup k otázce klimatických změn ve vzdělávacím systému. Prezentujeme návrh vzdělávacího obsahu výuky změn klimatu pro druhý stupeň základní školy. Aktivity a výukové moduly byly testovány na brněnské základní škole.
In English
Climate literacy is a new term which has not been properly introduced in the Czech republic. Education should always reflect the current needs of society, unfortunately, the theme of climate change despite its seriousness has not found an adequate response. In the world there are sporadic attempts to introduce the topic of climate change into the education system, but come a little late. Also in the Czech Republic conceptual approach to climate change in the education systém is missing. We offer the curriculum for teaching climate change topic at the middle school level.