OBROVSKÁ, Lucie and Olga KUSÁ. Multikulturní výchova jako součást vzdělávacího systému českého školství a její hodnotové zaměření: závěry výzkumu Ligy lidských práv (Multicultural education as a part of czech education system: research conclusions provided by League of Human Rights). In Etika ve vědách o výchově, sborník ze 17. konference České pedagogické společnosti, ed. Tomáš Čech a Miroslav Dopita. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2010, p. 212-221. ISBN 978-80-244-2654-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Multikulturní výchova jako součást vzdělávacího systému českého školství a její hodnotové zaměření: závěry výzkumu Ligy lidských práv
Name (in English) Multicultural education as a part of czech education system: research conclusions provided by League of Human Rights
Authors OBROVSKÁ, Lucie and Olga KUSÁ.
Edition Olomouc, Etika ve vědách o výchově, sborník ze 17. konference České pedagogické společnosti, ed. Tomáš Čech a Miroslav Dopita, p. 212-221, 10 pp. 2010.
Publisher Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50500 5.5 Law
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Law
ISBN 978-80-244-2654-9
Keywords (in Czech) multikulturní výchova; ideální žák; vzdělávání Romů
Keywords in English multicultural education; ideal student; Roma education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Bc. Lucie Obrovská, Ph.D., učo 61195. Changed: 16/3/2011 13:48.
Abstract
Výzkumné šetření spadá svým záměrem jednak do oblasti zabývající se vztahy mezi učiteli a žáky, ale také do oblasti, jenž zkoumá bariéry ovlivňující vzdělávání romských dětí. Tento výzkum chce popsat hlavní oblasti, které jsou důležité při utváření učitelovy koncepce ideálního žáka, které mohou mít vliv na učitelovo hodnocení žáků.
Abstract (in English)
Our research is focused on relation-shpis between teachers and their students and also on barrriers affecting Roma education. We want to describe the main areas which are imporatnt for teacher an ideal student self- conception.
PrintDisplayed: 27/4/2024 05:47