Detailed Information on Publication Record
2008
AKTUALIZACE OBSAHU VÝUKY INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ
HRBÁČEK, JiříBasic information
Original name
AKTUALIZACE OBSAHU VÝUKY INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ
Name in Czech
AKTUALIZACE OBSAHU VÝUKY INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ
Name (in English)
REVIEW OF THE TEACHING OF INFORMATION TECHNOLOGY
Authors
Edition
Brno, Moderní technologie ve výuce - 2. ročník Sborník abstraktů a elektronických verzí příspěvků, 4 pp. 2008
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7392-091-3
Keywords in English
Hyperlink;Flash;Captivate;e learning; education support; distance; learning
Tags
Reviewed
Změněno: 17/4/2011 10:01, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
V originále
Znalost informační technologií je úzce spojována s počítačovou gramotností. Výuka, jak probíhala doposud, byla založena na předpokladu, že studenti, kteří přicházejí na fakultu nejsou dostatečně v této oblasti gramotní a potřebují své znalosti doplnit a dostat se tak na potřebnou základní úroveň. Konečně nastává čas výuku posunout do pozice tam, kam patří. K didaktickému využití informačních technologií. To je nejdůležitější z ICT pro současného pedagoga. Článek ukazuje cesty, kterými se ubírá naše fakulta aby budoucím pedagogy vybavil potřebnými znalostmi a dovednostmi. Příspěvek je přípravnou částí výzkumu prováděného naší katedrou.
In English
Knowledge of information technology is closely associated with computer literacy. Teaching, as it was done so far was based on the assumption that students who come to the faculty are not sufficiently literate in this area and need to supplement their knowledge and get to the required basic level. Finally, it is time to move into teaching positions where they belong. The didactic use of information technology. This is most relevant to the current ICT teacher. The article shows ways in which our faculty is going to equip future teachers with the necessary knowledge and skills. The paper is part of the research carried out preparatory to our department.