HRBÁČEK, Jiří. AKTUALIZACE OBSAHU VÝUKY INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ (REVIEW OF THE TEACHING OF INFORMATION TECHNOLOGY). In Moderní technologie ve výuce - 2. ročník Sborník abstraktů a elektronických verzí příspěvků. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 4 pp. ISBN 978-80-7392-091-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name AKTUALIZACE OBSAHU VÝUKY INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ
Name in Czech AKTUALIZACE OBSAHU VÝUKY INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ
Name (in English) REVIEW OF THE TEACHING OF INFORMATION TECHNOLOGY
Authors HRBÁČEK, Jiří.
Edition Brno, Moderní technologie ve výuce - 2. ročník Sborník abstraktů a elektronických verzí příspěvků, 4 pp. 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-091-3
Keywords in English Hyperlink;Flash;Captivate;e learning; education support; distance; learning
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 17/4/2011 10:01.
Abstract
Znalost informační technologií je úzce spojována s počítačovou gramotností. Výuka, jak probíhala doposud, byla založena na předpokladu, že studenti, kteří přicházejí na fakultu nejsou dostatečně v této oblasti gramotní a potřebují své znalosti doplnit a dostat se tak na potřebnou základní úroveň. Konečně nastává čas výuku posunout do pozice tam, kam patří. K didaktickému využití informačních technologií. To je nejdůležitější z ICT pro současného pedagoga. Článek ukazuje cesty, kterými se ubírá naše fakulta aby budoucím pedagogy vybavil potřebnými znalostmi a dovednostmi. Příspěvek je přípravnou částí výzkumu prováděného naší katedrou.
Abstract (in English)
Knowledge of information technology is closely associated with computer literacy. Teaching, as it was done so far was based on the assumption that students who come to the faculty are not sufficiently literate in this area and need to supplement their knowledge and get to the required basic level. Finally, it is time to move into teaching positions where they belong. The didactic use of information technology. This is most relevant to the current ICT teacher. The article shows ways in which our faculty is going to equip future teachers with the necessary knowledge and skills. The paper is part of the research carried out preparatory to our department.
PrintDisplayed: 29/5/2024 21:38