VOJTOVÁ, Věra. Komparace postojů žáků v riziku vývoje poruch chování a s poruchami chování ke školnímu prostředí (At-risk Pupils´ and Pupils´ with Behaviour Disorder Attitudes to School Environment Comparison). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M., et al. Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV. 1. vydání. Brno: Paido Brno, 2010, p. 319-328. ISBN 978-80-7315-201-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komparace postojů žáků v riziku vývoje poruch chování a s poruchami chování ke školnímu prostředí
Name in Czech Komparace postojů žáků v riziku vývoje poruch chování a s poruchami chování ke školnímu prostředí
Name (in English) At-risk Pupils´ and Pupils´ with Behaviour Disorder Attitudes to School Environment Comparison
Authors VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M., et al. Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV. p. 319-328, 10 pp. 2010.
Publisher Paido Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00045829
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-201-7
Keywords (in Czech) Postoje žáků; kvalita života školy; školní prostředí; úspěch a příležitost; celková spokojenost; podpora identity; negativní prožívání; školní status; vztah učitel-žák.
Keywords in English Students attitudes; quality of school life; school environment; achievement; occasion; general satisfaction; identity support; negative attitudes; school status; teachers pupils relationship.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 26/4/2011 15:45.
Abstract
Kapitola prezentuje výsledky výzkumu z komparace postojů žáků v riziku vývoje poruch chování a s poruchami chování ke školnímu prostředí.
Abstract (in English)
The Chapter presents research outcomes concerning comparative study of At-risk Pupils and Pupils with Behaviour Disorder Attitudes to School Environment.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 23/9/2024 10:54