D 2010

Nové technologie ve výuce nejen odborných technických předmětů

HRBÁČEK, Jiří

Basic information

Original name

Nové technologie ve výuce nejen odborných technických předmětů

Name in Czech

Nové technologie ve výuce nejen odborných technických předmětů

Name (in English)

New technologies not only in teaching of technical subjects

Edition

1. vyd. Brno, Nové technologie ve výuce 2010, 5 pp. 2010

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5333-5

Keywords (in Czech)

výuka; nové technologie;

Keywords in English

learning; new technologi;

Tags

Reviewed
Změněno: 28/4/2011 09:51, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

V životě se nelze na žádnou věc dívat pouze z jednoho úhlu pohledu. Ani nové technologie v tom nejsou výjimkou. Zda jde v danou chvíli o zcela novou technologii nebo jen již známou technologii, kterou využíváme novým způsobem nebo o známou technologii využívanou známým způsobem ale v nových oblastech. Co tedy nazvat novou technologií ve výuce, to je opravdu velmi závislé, odkud se na tuto záležitost díváme. Příspěvek si klade za cíl probrat tuto problematiku z různých hledisek ve vtahu k využít ve výuce, tvorbě studijních opor i studiu samému. Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami.

In English

In life you can not look for any item from only one perspective. Even new technologies are no exception. Whether it is at that moment, a completely new technology, or just a known technologies used in new ways, or a known technology used in a known manner, but in new areas. So what can be called new technologies in teaching, it is very dependent on where to look this issue. The paper aims to discuss the issues from different perspectives in the links, to use in teaching, the creation of study materials and study himself.It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education