HAVEL, Jiří a Hana FILOVÁ. Vzdělávací inkluze v primární škole očima učitelů. Online. In Havel, J.; Filová, H. et. al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vyd. Brno: Paido, 2010. s. 39-51. ISBN 978-80-7315-202-4. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávací inkluze v primární škole očima učitelů
Název anglicky Educational Inclusion in Primary Schools by Teachers` Eyes
Autoři HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana FILOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání 1. vyd. Brno, Havel, J.; Filová, H. et. al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School, od s. 39-51, 13 s. 2010.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00045852
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-202-4
Klíčová slova česky Primární vzdělávání; inkluze; podmínky školy; učitelé; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova anglicky Primary education; inclusion; school conditions; teachers; education of pupils with special educational needs
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Hana Filová, Ph.D., učo 2134. Změněno: 15. 3. 2011 12:28.
Anotace
Příspěvek přináší informace z další fáze výzkumu zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy řešeného v rámci výzkumného záměru PdF MU Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu (hlavní řešitelka prof. M. Vítková). Výzkumné šetření vychází z výsledků pozorování výuky a průběhu školního dne a následných rozhovorů s učiteli a vedením osmi škol (primárního stupně). Sledovali a analyzovali jsme v nich podmínky vzdělávací inkluze, jak ji vnímají a hodnotí sami učitelé.
Anotace anglicky
The article presents some new information from research of education of pupils with special educational needs at primary school. The research has been carried out as a part of a research project of the Faculty of Education of Masaryk University. The research is based on the outcomes of observations of the course of school day and consequent interviews with teachers and school management at primary schools. We analyzed conditions of inclusion in education from the point of view of teachers.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 12:40