C 2010

Vzdělávací inkluze v primární škole očima učitelů

HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁ

Basic information

Original name

Vzdělávací inkluze v primární škole očima učitelů

Name (in English)

Educational Inclusion in Primary Schools by Teachers` Eyes

Authors

HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Havel, J.; Filová, H. et. al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School, p. 39-51, 13 pp. 2010

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00045852

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-202-4

Keywords (in Czech)

Primární vzdělávání; inkluze; podmínky školy; učitelé; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Keywords in English

Primary education; inclusion; school conditions; teachers; education of pupils with special educational needs

Tags

Reviewed
Změněno: 15/3/2011 12:28, PhDr. Hana Filová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek přináší informace z další fáze výzkumu zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy řešeného v rámci výzkumného záměru PdF MU Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu (hlavní řešitelka prof. M. Vítková). Výzkumné šetření vychází z výsledků pozorování výuky a průběhu školního dne a následných rozhovorů s učiteli a vedením osmi škol (primárního stupně). Sledovali a analyzovali jsme v nich podmínky vzdělávací inkluze, jak ji vnímají a hodnotí sami učitelé.

In English

The article presents some new information from research of education of pupils with special educational needs at primary school. The research has been carried out as a part of a research project of the Faculty of Education of Masaryk University. The research is based on the outcomes of observations of the course of school day and consequent interviews with teachers and school management at primary schools. We analyzed conditions of inclusion in education from the point of view of teachers.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education