Detailed Information on Publication Record
2010
Vzdělávací inkluze v primární škole očima učitelů
HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁBasic information
Original name
Vzdělávací inkluze v primární škole očima učitelů
Name (in English)
Educational Inclusion in Primary Schools by Teachers` Eyes
Authors
HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Havel, J.; Filová, H. et. al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School, p. 39-51, 13 pp. 2010
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00045852
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-202-4
Keywords (in Czech)
Primární vzdělávání; inkluze; podmínky školy; učitelé; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Keywords in English
Primary education; inclusion; school conditions; teachers; education of pupils with special educational needs
Tags
Reviewed
Změněno: 15/3/2011 12:28, PhDr. Hana Filová, Ph.D.
V originále
Příspěvek přináší informace z další fáze výzkumu zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy řešeného v rámci výzkumného záměru PdF MU Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu (hlavní řešitelka prof. M. Vítková). Výzkumné šetření vychází z výsledků pozorování výuky a průběhu školního dne a následných rozhovorů s učiteli a vedením osmi škol (primárního stupně). Sledovali a analyzovali jsme v nich podmínky vzdělávací inkluze, jak ji vnímají a hodnotí sami učitelé.
In English
The article presents some new information from research of education of pupils with special educational needs at primary school. The research has been carried out as a part of a research project of the Faculty of Education of Masaryk University. The research is based on the outcomes of observations of the course of school day and consequent interviews with teachers and school management at primary schools. We analyzed conditions of inclusion in education from the point of view of teachers.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|