HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁ. Vzdělávací inkluze v primární škole očima učitelů (Educational Inclusion in Primary Schools by Teachers` Eyes). In Havel, J.; Filová, H. et. al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1st ed. Brno: Paido, 2010, p. 39-51. ISBN 978-80-7315-202-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávací inkluze v primární škole očima učitelů
Name (in English) Educational Inclusion in Primary Schools by Teachers` Eyes
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Havel, J.; Filová, H. et. al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School, p. 39-51, 13 pp. 2010.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00045852
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-202-4
Keywords (in Czech) Primární vzdělávání; inkluze; podmínky školy; učitelé; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Keywords in English Primary education; inclusion; school conditions; teachers; education of pupils with special educational needs
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Hana Filová, Ph.D., učo 2134. Changed: 15/3/2011 12:28.
Abstract
Příspěvek přináší informace z další fáze výzkumu zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy řešeného v rámci výzkumného záměru PdF MU Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu (hlavní řešitelka prof. M. Vítková). Výzkumné šetření vychází z výsledků pozorování výuky a průběhu školního dne a následných rozhovorů s učiteli a vedením osmi škol (primárního stupně). Sledovali a analyzovali jsme v nich podmínky vzdělávací inkluze, jak ji vnímají a hodnotí sami učitelé.
Abstract (in English)
The article presents some new information from research of education of pupils with special educational needs at primary school. The research has been carried out as a part of a research project of the Faculty of Education of Masaryk University. The research is based on the outcomes of observations of the course of school day and consequent interviews with teachers and school management at primary schools. We analyzed conditions of inclusion in education from the point of view of teachers.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 23/7/2024 12:15