Detailed Information on Publication Record
2010
Práce s dyslektickým recitátorem v inkluzivní škole
KROČA, DavidBasic information
Original name
Práce s dyslektickým recitátorem v inkluzivní škole
Name in Czech
Práce s dyslektickým recitátorem v inkluzivní škole
Name (in English)
Work with Dyslexic Reader of Poetry in Inclusive School
Authors
KROČA, David (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. p. 209-216, 8 pp. Paido, 2010
Publisher
Paido Brno
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00045865
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-202-4
Keywords (in Czech)
literární text; dyslektický žák; přednes literárního textu; zkušenosti učitelů
Keywords in English
literary text; dyslexic pupil; art of reading a literary text; teachers experience
Tags
Reviewed
Změněno: 16/12/2010 13:37, doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
V originále
Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu v oblasti tvořivé práce dyslektického žáka s literárním textem v prostředí běžné základní školy. Autor se zaměřuje zvláště na přípravu dyslektického žáka na přednes literárního textu. Využívá svých vlastních zkušeností z lektorování soutěží v uměleckém přednesu a výsledků kvantitativního a kvalitativního výzkumu, jenž byl proveden mezi učiteli v Jihomoravském a Zlínském kraji.
In English
The paper presents results of a research done in the field of a dyslexic pupils creative work with a literary text in the environment of an ordinary primary school. The autor pays special attention to pupils preparation for the reciting of a literary text. He makes use of his own experience of lecturing at competitions in artistic reading as well as the results of quantitative and qualitative research carried out amongst teachers in the regions of South Moravia and Zlín.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|