C 2010

Práce s dyslektickým recitátorem v inkluzivní škole

KROČA, David

Basic information

Original name

Práce s dyslektickým recitátorem v inkluzivní škole

Name in Czech

Práce s dyslektickým recitátorem v inkluzivní škole

Name (in English)

Work with Dyslexic Reader of Poetry in Inclusive School

Authors

KROČA, David (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. p. 209-216, 8 pp. Paido, 2010

Publisher

Paido Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00045865

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-202-4

Keywords (in Czech)

literární text; dyslektický žák; přednes literárního textu; zkušenosti učitelů

Keywords in English

literary text; dyslexic pupil; art of reading a literary text; teachers experience

Tags

Reviewed
Změněno: 16/12/2010 13:37, doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu v oblasti tvořivé práce dyslektického žáka s literárním textem v prostředí běžné základní školy. Autor se zaměřuje zvláště na přípravu dyslektického žáka na přednes literárního textu. Využívá svých vlastních zkušeností z lektorování soutěží v uměleckém přednesu a výsledků kvantitativního a kvalitativního výzkumu, jenž byl proveden mezi učiteli v Jihomoravském a Zlínském kraji.

In English

The paper presents results of a research done in the field of a dyslexic pupils creative work with a literary text in the environment of an ordinary primary school. The autor pays special attention to pupils preparation for the reciting of a literary text. He makes use of his own experience of lecturing at competitions in artistic reading as well as the results of quantitative and qualitative research carried out amongst teachers in the regions of South Moravia and Zlín.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education