ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Pedagogické přístupy k nadaným žákům (Se zaměřením na vzdělávání nadaných žáků v přírodovědných předmětech.) (Pedagogical approaches to gifted pupils (Focus on education of gifted pupils in science subjects)). In ŠIMONÍK, O. (ed.). Vzdělávání nadaných žáků. první. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 57-64. ISBN 978-80-210-5349-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pedagogické přístupy k nadaným žákům (Se zaměřením na vzdělávání nadaných žáků v přírodovědných předmětech.)
Name in Czech Pedagogické přístupy k nadaným žákům (Se zaměřením na vzdělávání nadaných žáků v přírodovědných předmětech.)
Name (in English) Pedagogical approaches to gifted pupils (Focus on education of gifted pupils in science subjects)
Authors ŠKRABÁNKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Brno, ŠIMONÍK, O. (ed.). Vzdělávání nadaných žáků. p. 57-64, 8 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00051583
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5349-6
Keywords (in Czech) Linie úvah o nadání; talent; specifika přírodovědně nadaných žáků; efektivní pedagogické přístupy; nevhodné pedagogické přístupy
Keywords in English Line of reasoning about talent; talent; specifics of natural science gifted students; effective teaching approaches; inappropriate teaching approaches
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 5/4/2012 16:48.
Abstract
Snahy o klasifikaci nadání jsou lidstvu známy již od starověku. Přírodovědné nadání je jednou z oblastí tohoto zkoumaného fenoménu. Ve své kapitole se zabývám specifiky přírodovědně nadaných žáků, doporučuji efektivní pedagogické přístupy, uvádím nevhodné pedagogické přístupy a nabízím návrh vybraných pravidel pro učitele nadaných žáků.
Abstract (in English)
Efforts to classify talent is known to mankind since antiquity. Natural talent is one of the area of this investigate phenomenon. In my chapter I deal with the specifics of scientifically gifted students, I recommend effective pedagogical approaches, present inappropriate teaching approaches and offer design rules for selected teachers of gifted students.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 30/4/2024 14:01